استقلال قهرمان

صحبت های خودمونی درباره تیم محبوبم: استقلال

استقلال قهرمان

صحبت های خودمونی درباره تیم محبوبم: استقلال

۶۰ میلیون غرامت؟؟؟؟؟؟!!!!

نماینده حقوقی باشگاه استقلال تهران از عوامل موثر در حذف این تیم از لیگ قهرمانان آسیا و غرامت تقریبی 60 میلیون دلاری AFC سخن گفت.

علیپور روز سه‌شنبه در گفت و گو با فارس، درباره نپذیرفتن رای دادگاه بین‌المللی ورزش از سوی کنفدراسیون آسیا مبنی بر بازگشت استقلال به لیگ قهرمانان آسیا، اظهار داشت: رای صادره از سوی دادگاه CAS بدوی است و AFC در مهلتی 20 روزه می‌تواند نسبت به آن اعتراض کند. در صورت اعتراض از سوی کنفدراسیون، دادگاه دوباره تشکیل جلسه می‌دهد و در غیر اینصورت، این رای قطعی می شود. طبق این رای، AFC موظف است علاوه بر تجدید دو بازی گذشته استقلال، بازی سوم این تیم مقابل کویت را برگزار کند.
وی اضافه کرد: زمانی که این رای از سوی CAS صادر شد، بن‌همام نامه ملتماسانه‌ای نوشت؛ اما در درخواست‌های مکرری به دادگاه بین‌المللی ورزش، از آنها خواسته بودند به خاطر آبروی کنفدراسیون این رای را از لازم‌الاجرا بودن به تعویق درآورند. اکنون قضات دادگاه CAS جوابی به این درخواست AFC نداده‌اند.
این نماینده حقوقی توضیح داد: در این هفته در ارتباط با درخواست کنفدراسیون تصمیم‌گیری می شود که در هر حالت همه چیز به نفع استقلال است. رای اصلی که همان بازگرداندن تیم به لیگ قهرمانان است را گرفتیم؛ حتی اگر دادگاه با نظر AFC موافقت کند، کنفدراسیون باید مبلغ تقریبی 60 تا 70 میلیون دلار غرامت دهد.
وی افزود: کنفدراسیون آسیا ملزم به قبول رای است و هر چه بیشتر اجتناب کند، بیشتر در گرفتاری فرو می‌‌رود.
علیپور معتقد است در بخش حذف استقلال از لیگ قهرمانان نه باشگاه‌ و نه فدراسیون فوتبال مقصر هستند؛ بلکه ناکارآمدی AFC موجبات حذف تیم شده است. وی گفت: نه به عنوان نماینده حقوقی باشگاه‌، بلکه به عنوان نماینده امیدوار رضایی سراغ این پرونده رفتم تا بدون هیچگونه حب و بغض، به این موضوع رسیدگی کنم. قاطعانه می‌گویم در این جریان باشگاه و فدراسیون در مقابل تخلفات وحشتناک و عدیده کنفدراسیون دچار تخلفی نشده است.
وی اظهار داشت: تخلف شخص بن‌همان باعث این اتفاق شد. او به دروغ از تشکیل کمیته اجرایی سخن گفت که هر سال چهار بار با حضور 19 عضو برگزار می شود. بن‌همام بدون در نظر گرفتن قوانین رای به حذف استقلال داد.

علیپور خاطر نشان کرد: دادگاه CAS بدون توجه به فردی، این رای را صادر کرد. آنها به استناد 50 بند قانونی رای به حضور استقلال در لیگ قهرمانان داده‌اند.

به نقل از بازتاب ورزشی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد